"K pondelku sme prišli na tržbách o takmer 500.000 eur bez DPH.
Predpokladáme podľa vývoja prepravených cestujúcich, ktorých mierne
pribúda, že na tržbách napriek tomu prídeme asi o 800.000 eur bez DPH," povedal Barienčík.
Prvým opatrením DPMŽ bol podľa neho prechod spojov do prázdninového režimu, v ktorom je až dodnes. "K dnešnému
dňu nedosahujeme ani čísla, ktoré sme štandardne dosahovali počas
prázdninového režimu v nekrízovom roku. Nasledujú štandardné prázdninové
mesiace, čiže v tomto pokračujeme. A na konci augusta budeme
vyhodnocovať situáciu, či pôjdeme naďalej v prázdninovom alebo riadnom
režime," podotkol riaditeľ DPMŽ.
Primátor Žiliny Peter Fiabáne pripomenul, že DPMŽ je 100-percentnou
mestskou spoločnosťou a výpadok tržieb bude treba dofinancovať.
"S ministerstvom financií a ministerstvom dopravy rokuje nielen DPMŽ,
ale aj dopravné podniky v majetku krajských miest – Bratislavy, Banskej
Bystrice, Prešova. Aby štát našiel spôsob, tak ako pri iných firmách,
ako dofinancovať negatívne ekonomické dosahy koronakrízy. Zatiaľ štát na
to nenašiel žiadne riešenie. Obávam sa, že na konci roka budeme musieť
túto stratu zahrnúť do hospodárenia mesta. Uvidíme, ako to dopadne," dodal Fiabáne.
Riaditeľ DPMŽ predložil mestským poslancom aj správu za rok 2019. "Za
tento rok skončil DPMŽ v oblasti hromadnej dopravy v plusových číslach,
bolo to viac ako 287.000 eur. V roku 2019 sme realizovali 3,6 milióna
kilometrov (km), čo je o 50.000 km viac v porovnaní s predchádzajúcim
rokom. Stúpli aj náklady. Nielen tým, že stúpol počet kilometrov, ale do
vyúčtovania vstupujú aj ďalšie náklady, ako sú napríklad odpisy na
modernizáciu vozidiel. DPMŽ má k dnešnému dňu modernizovaný prakticky
celý vozidlový park a jeden z najnižších vekových priemerov vozidiel
v rámci SR," uviedol Barienčík.